Wójt chwali się obsługą mieszkańców w urzędzie. „Przyjeżdżają też interesanci z Warszawy”

Podczas majowej sesji wójt pochwalił się, jego zdaniem, wysoką jakością obsługi mieszkańców w Urzędzie Gminy. Chodorski zauważył, że nawet podczas pandemii interesanci z innych gmin decydują się na przyjazd właśnie do Jabłonny, mimo że te same sprawy mogą załatwić w każdym magistracie na terenie Polski. – Urząd działa, działał i będzie działał w takim samym zakresie przed, w trakcie i po pandemii – poinformował wójt.

Od początku pandemii wielu mieszkańców gm. Jabłonna narzeka na trudny dostęp do Urzędu Gminy. Często dochodziło do sytuacji, że jeżeli ktoś nie umówił się telefonicznie lub mailowo na spotkanie z urzędnikiem, nie był wpuszczany do budynku. Ten temat był wielokrotnie poruszany na sesja Rady Gminy, jak i w miejscowej prasie.

– Czy i kiedy urząd będzie działał jak przed pandemią, jeśli chodzi o otwartość dla mieszkańców? – zapytała ponownie radna Katarzyna Lulis-Rzeszut.

Zdaniem wójta standard obsługi mieszkańców nie tylko nie pogorszył się w czasie pandemii, ale wręcz polepszył.

– Urząd działa, działał i będzie działał w takim samym zakresie przed, w trakcie i po pandemii. Zapraszam wszystkich mieszkańców do załatwiania swoich spraw. Usprawniliśmy to, że większość udaje się mieszkańcom załatwić bez przychodzenia do urzędu, bo można składać elektroniczne wnioski. Mieszkańcy przyzwyczaili się również, że nie robią opłat osobiście w banku przy urzędzie, tylko przelewami. W większości z tych spraw mieszkańcy są zadowoleni – zauważył Jarosław Chodorski.

Wójt dodał, że do jabłonowskiego urzędu przyjeżdżają też mieszkańcy z Białołęki, innych sąsiednich gmin, a nawet z centrum Warszawy. – Żeby załatwić sprawy związane z Urzędem Stanu Cywilnego czy z Biurem Spraw Obywatelskich, jeśli chodzi o dowody osobiste, czyli te sprawy, które można załatwić w całej Polsce – poinformował szef urzędu w Jabłonnie.