Czy naszą gminę stać na kolejnego pracownika od promocji?

Być może już we wrześniu skończą się w Urzędzie Gminy pieniądze przeznaczone na promocję gm. Jabłonna. Radni zastanawiają się, dlaczego w takim razie wójt zdecydował się zatrudnić kolejnego urzędnika, który jest odpowiedzialny za budowę dobrego wizerunku.

W ubiegłym miesiącu urząd chciał zwiększyć o 25.000 zł wydatki na promocję gm. Jabłonna,  w tym organizowanie festynów, festiwali, imprez gminnych i uroczystości, zakup gadżetów i nagród w konkursach pod patronatem wójta. Nie zgodzili się jednak na to radni.

Arkadiusz Syguła zaproponował, co później przegłosowano, aby po 2.000 zł (czyli łącznie 20.000 zł) przekazać sołectwom na organizację bieżących imprez, natomiast 5.000 dołożyć do remontu szatni piłkarskich przy Domu Ogrodnika.

– Już chyba pod patronatem wójta mamy zbyt dużo nagród i gadżetów – argumentował radny Syguła.

Skarbnik Beata Stolarska przypomniała, że kilka miesięcy temu radni zdjęli 50.000 z wydatków przeznaczonych na promocję. Zauważyła, że jeśli budżet tego działu nie zostanie zwiększony o 25.000 zł, to być może już we wrześniu gmina nie będzie miała środków na promocję.

– Jeśli nas nie było stać, to w jakim celu zatrudniliśmy osobę robiącą zdjęcia, która jest do dyspozycji pana wójta. Nie stać nas na trzy osoby w promocji. Dwie wystarczyłyby, trzecia jest przyjęta na zasadzie przybocznej pana wójta – odparł radny Syguła.

Jeszcze w ubiegłym roku Referat Marketingu i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Gminy liczył tylko dwóch pracowników. W tym roku zatrudniono trzeciego – Dominikę Lemke, która w trakcie kampanii wyborczej w 2014 roku należała do sztabu Jarosława Chodorskiego, obecnego wójta Jabłonny. Była również związana z Fundacją Trzciany, gdzie funkcję prezesa pełnił J. Chodorski. O D. Lemke zrobiło się głośno, kiedy na początku kadencji nazwała grupę radnych ośmiornicą z jednym łbem i ośmioma mackami.

 

– Czym się pan kierował zatrudniając trzecią osobę? – zapytał wójta Witold Modzelewski, przewodniczący Rady Gminy.

Wójt Chodorski odpowiedział, że referat odpowiedzialny za promocję ma bardzo dużo zadań. Musi bowiem obsługiwać stronę internetową urzędu, fanpage na Facebooku, udzielać odpowiedzi na zapytania prasowe i wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz obsługiwać imprezy.

Warto jednak dodać, że zatrudnienie nowej urzędniczki nie wpłynęło na szybkość przekazywania informacji mediom. Na większość materiałów, podobnie jak przy mniejszej obsadzie Referatu Marketingu i Komunikacji Społecznej, nasza redakcja musi czekać tygodniami. Przygotowanie odpowiedzi w ciągu 2-3 to niestety rzadkość.

Jabłonna Dla Mieszkańców, fot. JDM / Print Screen / Facebook – publiczny profil użytkownika Dominika Lemke