Zmiany w Urzędzie Gminy. Więcej stanowisk do obsługi mieszkańców

Od kilku dni obsługa interesantów w Urzędzie Gminy odbywa się w nowym pomieszczeniu. Teraz urzędnicy mogą obsługiwać jednocześnie 5 osób. Nasza redakcja interweniowała w sprawie mieszkańców, którzy do tej pory musieli czekać na rozmowy z urzędnikami przed budynkiem nawet podczas niesprzyjających warunków pogodowych. – Obsługa interesantów w okresie pandemii nie jest utrudniona – zapewnia wójt Chodorski.

– Mamy dla Państwa noworoczną niespodziankę, od poniedziałku w Urzędzie Gminy obsługa interesantów będzie odbywać się w nowym pomieszczeniu. Urzędnicy jednocześnie będą mogli obsługiwać 5 osób – poinformował na koniec roku Urząd Gminy.

Wszystko wskazuje na to, że podjęta decyzja o poprawie obsługi interesantów jest pokłosiem interwencji naszego dziennikarza, który pod koniec października dopytywał wójta, w jaki sposób będzie prowadzona obsługa interesantów w urzędzie w związku z coraz gorszą pogodą, tj. niższymi temperaturami oraz padającym deszczem i śniegiem. Do tej pory interesanci musieli czekać na zewnątrz na spotkania z urzędnikami. – Czy w związku z tym interesanci będą mogli poczekać na rozmowy z urzędnikami w budynku urzędu czy jednak powinni ubierać się ciepło, ponieważ będą czekać przed urzędem? – dopytywał dziennikarz Kuriera Jabłonny.

Nadal zapisy telefoniczne

W dalszym ciągu w Urzędzie Gminy obowiązują zapisy telefoniczne na spotkania z urzędnikami. W przypadku braku zapisu, mimo zwiększonej liczby stanowisk do obsługi interesantów, istnieje ryzyko, że mieszkaniec może nie zostać obsłużony. Od wielu miesięcy mieszkańcy narzekają na problemy związane z załatwieniem swoich spraw w urzędzie.

– Obsługa interesantów w okresie pandemii nie jest utrudniona, część pracowników urzędu pracuje zdalnie, ale większość pracuje w trybie stacjonarnym, przestrzegając zaostrzonych rygorów sanitarnych. Bezpośredni kontakt z mieszkańcami ze względów bezpieczeństwa jest ograniczony, ale po wcześniejszym umówieniu telefonicznym możliwym. Istnieje ponadto możliwość składania wniosków za pośrednictwem poczty, poczty internetowej jak również wrzutni uruchomionej przy wejściu głównym do budynku Urzędu Gminy – informuje wójt Jarosław Chodorski.

Fot. Urząd Gminy